Melanie Bakker

Nadat ik succesvol een excellentietraject met een specialisatie voor het oudere kind aan de iPabo heb gevolgd, heb ik de universitaire master Forensische Orthopedagogiek behaald aan de Universiteit van Amsterdam. 


Als Forensisch Orthopedagoog ben ik opgeleid om als multidisciplinair denkend (gedrags)deskundige te werken binnen de Jeugdhulpverlening. Tijdens mijn opleiding heb ik kennis opgedaan van het ontstaan van ernstige gedrags- en opvoedingsproblemen die vragen om justitieel ingrijpen of waarbij justitieel ingrijpen dreigt. Zoals niet alleen agressie, maar ook angst, depressie en trauma's voortkomend uit kindermishandeling en -verwaarlozing. Ik heb naast (ortho)pedagogiek ook kennis van psychopathologie, criminologie, strafrecht, civiel recht, bestuurs- en beleidskunde.


In de praktijk betekent dit dat ik vanuit een opvoedingsgericht perspectief bijdraag aan diagnostiek, advies, preventie, behandeling en ontwikkeling van beleid in mijn eigen praktijk. Binnen mijn werk voer ik risicotaxatie en diagnostiek bij ernstige gedrags- en opvoedingsproblemen uit en werk ik aan preventie en behandeling van ernstige gedrags- en opvoedingsproblemen, met aandacht voor evidence-based methoden.

Melanie Bakker

Nadat ik succesvol een excellentietraject met een specialisatie voor het oudere kind aan de iPabo heb gevolgd, heb ik de universitaire master Forensische Orthopedagogiek behaald aan de Universiteit van Amsterdam. 


Als Forensisch Orthopedagoog ben ik opgeleid om als multidisciplinair denkend (gedrags)deskundige te werken binnen de Jeugdhulpverlening. Tijdens mijn opleiding heb ik kennis opgedaan van het ontstaan van ernstige gedrags- en opvoedingsproblemen die vragen om justitieel ingrijpen of waarbij justitieel ingrijpen dreigt. Zoals niet alleen agressie, maar ook angst, depressie en trauma's voortkomend uit kindermishandeling en -verwaarlozing. Ik heb naast (ortho)pedagogiek ook kennis van psychopathologie, criminologie, strafrecht, civiel recht, bestuurs- en beleidskunde.


In de praktijk betekent dit dat ik vanuit een opvoedingsgericht perspectief bijdraag aan diagnostiek, advies, preventie, behandeling en ontwikkeling van beleid in mijn eigen praktijk. Binnen mijn werk voer ik risicotaxatie en diagnostiek bij ernstige gedrags- en opvoedingsproblemen uit en werk ik aan preventie en behandeling van ernstige gedrags- en opvoedingsproblemen, met aandacht voor evidence-based methoden.

tessa Verdonk

Na de HAVO ben ik de HBO-opleiding Leisure & Events Management gaan volgen. Vlak na mijn studie was ik zoekende en ben ik als secretaresse bij een advocatenkantoor aan de slag gegaan. Ik wilde altijd nog graag een wereldreis maken, dus ik zegde mijn baan op en vertrok samen met mijn vriend naar het buitenland. Eenmaal weer terug in Nederland startte ik als Chef Lucas bij praktijk Lucas, een jeugdzorg praktijk voor Forensische Orthopedagogiek.


Ik heb altijd de droom gehad om als zelfstandig ondernemer aan de slag te gaan. Met mijn zus Melanie was het opstarten van PIP Academy dan ook een uitgelezen kans om van mijn droom werkelijkheid te maken.

  

tessa Verdonk

Na de HAVO ben ik de HBO-opleiding Leisure & Events Management gaan volgen. Vlak na mijn studie was ik zoekende en ben ik als secretaresse bij een advocatenkantoor aan de slag gegaan. Ik wilde altijd nog graag een wereldreis maken, dus ik zegde mijn baan op en vertrok samen met mijn vriend naar het buitenland. Eenmaal weer terug in Nederland startte ik als Chef Lucas bij praktijk Lucas, een jeugdzorg praktijk voor Forensische Orthopedagogiek.


Ik heb altijd de droom gehad om als zelfstandig ondernemer aan de slag te gaan. Met mijn zus Melanie was het opstarten van PIP Academy dan ook een uitgelezen kans om van mijn droom werkelijkheid te maken.

  

Onze benadering kan worden toegepast binnen elk gezin, ongeacht leeftijd en temperament van het kind en rekening houdend met bijvoorbeeld wensen van ouders over co-sleeping of (borst)voeding. Ouders leren hoe zij hun kind liefde en vertrouwen geven maar tegelijk ook de ruimte geven om het zelfstandig in slaap leren vallen te beheersen.
Onze benadering kan worden toegepast binnen elk gezin, ongeacht leeftijd en temperament van het kind en rekening houdend met bijvoorbeeld wensen van ouders over co-sleeping of (borst)voeding. Ouders leren hoe zij hun kind liefde en vertrouwen geven maar tegelijk ook de ruimte geven om het zelfstandig in slaap leren vallen te beheersen.